Saturday, June 20, 2015

I love my job.

Assalammualaikum :-)

Almost setahun tak update blog. Hihi. Biasalah, terlalu busy dengan duniawi. Maklumlah sekarang dah bekerja, dulu still belajar pun macam takde masa nak update blog, apetah lagi masa kerja ni. Bila dah kerja ni, rindu pulak zaman masa study, rindu upsi, rindu kolej, rindu assignments, rindu ncdrc, rindu kekawan u.. haa boleh kata rindulah semua. Lagi pulak di bulan ramadhan ni, sokmo rindu berlebih lebihan. Hehe.

Lepas tak dapat sambung degree upsi feb intake haritu, hati aku jadi tekad, biarlah aku kerja dalam bidang aku, sampai masa nanti insha Allah aku sambung pjj. Tak bermaksud aku dah kerja aku taknak belajar, belum rezeki nak sambung lagi, takpe kita cari pengalaman bekerja dulu.

Honestly i love my job. I love being a kindergarten teacher. I love my kids soooo much. Marah marah aku kat anak-anak pun aku tetap sayang dorang. Sayang banyak banyak banyak. Ye tahu tak baik marah anak, tapi takdelah sampai aku rotan. Paling teruk pun tc membebel dengan kelantangan suara je. Haha. Alaa biasalah, ada masa marah, ada marah bergurau, ada masa dimanjakan anak-anak ni.

Nak didik anak ni bukan mudah, nak mengajar pun sama. Nak bagi anak pandai tu memang kena lebih effort lah. Fuhh, good luck tc mizaa! Hiks. Nak jadi kawan dorang, nak dengar keletah cerita memasing, nak selami hati dorang, nak faham perangai ragam dorang. Setiap sorang lain-lain. Macam macam perangai. Nak jadi tc ni memang kena sabar. Sabar tu memang kena tinggi setinggi klcc katekoo. Haha. But, its okay, take it as challenges. Even sometimes ada rasa nak give up jugak tapi lekluuuuu sap kok lu. Huhu.

Aku selalu bagi pilihan kat anak aku, nak tc miza jadi baik ke jadi garang. Kalau nak tc jadi baik kena behave, kalau tak tc jadi singa.. aummmmm! Hahaha. Nantilah ada masa update pasal anak-anak kesayangan tc mizaa yang macam-macam ni. Hee. Tc doakan semoga anak anak tc mizaa jadi anak yang soleh dan solehah, rajin solat rajin mengaji rajin belajar and be a good khalifah of Allah. Tc mizaa loves you soooo much!


thankyou khalifah, i'm sorry khalifah, i love you khalifah.

Semoga sentiasa dilindungi Allah. Jaga diri, jaga hati, jaga mata dan jaga iman. Wassalam..

No comments: