Monday, June 22, 2015

Sedih. Terlalu sedih.

Assalammualaikum..

Ya Allah.. Aku tak tahu kenapa air mata ni taknak berhenti mengalir. Aku sedih. Sedih yang teramat. Bila tengah sedih macam ni lagilah aku nak being alone. I need my privacy. Sedihhhhh.....!!!

Perkara yang paling aku tak suka dalam hidup tentulah kena buat pilihan dan buat keputusan. Allahu akhbar!! Susah untuk aku buat pilihan, apetah lagi kena buat keputusan. Bila i cant think wisely, mulalah pressure otak dan menangis berterusan. Ya Allah.. rapuhnya hati.

Bagaikan pilihan antara hidup dan mati. Ya Allah.. bantulah hambamu ini dalam membuat keputusan. Aku takut bila keputusan aku buat akan makan diriku sendiri. Astagfirullah.. mintak dijauhkan. Nampak macam aku takut dengan masa depan, tapi... honestly, aku tak mampu buat keputusan tu sekarang.

Aku boleh buat keputusan tu tapi bukan dengan keadaan sekarang ni. Bagi aku masa.. bagi aku ruang.. bagi aku fikir baik buruk untuk diriku pada masa depan.. Tolong jangan desak aku.. jangan menambahkan tekanan kat aku.. jangan sebut pun pasal hal ni depan aku.. aku automatik akan jadi sedih..

Apa jua keputusan aku nanti.. ibu ayah along angah mizan seluruh keluarga aku semua aku sayang. Sayang hingga hujung nyawa. Anak-anak kesayangan teacher, kesayangan utama teacher, teacher sayang awak-awak semua. Jauh mana pun teacher pergi, korang akan sentiasa jadi my favourite kids.

Ya Allah.. permudahkan urusanku. Berikanlah ku petunjuk dan hidayahmu ya Allah. Aku mohon, segala keputusanku adalah yang terbaik buat diriku, keluargaku juga anak-anakku.

Semoga kita sentiasa dilindungiNya. Jaga mata, jaga iman, jaga hati. Selamat berpuasa. Selamat berbuka puasa. Selamat berterawih. Selamat bersahur. Selamat menjalankan ibadah di bulan yang mulis. Semoga ramadhan kali ini memberi seribu makna kepada diri kita. Insha Allah. Aamin. Wassalam..

No comments: